Voorzieningen en services

Nicolaas Tulp Apotheek

Met een recept of vraag bent u van harte welkom in de Nicolaas Tulp Apotheek. Deze bevindt zich naast de receptie bij de hoofdingang van het ziekenhuis. Herhaalrecepten krijgt u van ons mee, deze kunt u ook bij een andere apotheek inleveren. Het is dus niet zo dat u altijd uw medicatie bij ons moet ophalen, een eenmalig bezoek is geen probleem. U kunt ook voor losse verkoop van bijvoorbeeld paracetamol, verband of pleisters bij ons terecht.

Horeca en cadeau winkel

Vermaat is gevestigd in de centrale hal van Ziekenhuis Amstelland, direct naast de hoofdingang. Bent u te vroeg voor uw afspraak, moet u even wachten of komt u op bezoek? In het restaurant bent u van harte welkom voor een ruim assortiment aan warme en koude dranken, verse koffie, lekkernijen, broodjes, salades en kleine warme gerechten. Dit alles met passie voor gezond, duurzaam en lekker!

In de winkel kunt u terecht voor leuke wenskaarten, een heliumballon, tijdschriften en trendy modeartikelen. Voor de kleine patiënt of baby’s zijn er mooie pluche knuffels en geboortecadeautjes.

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag: 8.00 – 17.00
  • Weekend en feestdagen: 15.00 – 19.00

Centrale hal en receptie

In de centrale hal van het ziekenhuis wordt u welkom geheten door onze vrijwilligers en medewerkers van de receptie. Zij kunnen eventuele vragen beantwoorden en u wegwijs maken binnen het ziekenhuis. Wilt u zich inschrijven? Dit kan bij de inschrijfbalie, gesitueerd op C37.

Openingstijden:

  • Maandag t/m vrijdag van 7.00 – 17:00 uur

Vrijwilligers schenken koffie en thee

Op werkdagen schenken onze vrijwilligers ’s morgens en ’s middags op de poliklinieken gratis koffie, thee of limonade. Deze dranken worden u aangeboden door Stichting Vrienden van Ziekenhuis Amstelland.

Wensbank

In onze centrale hal staat een wensboom. We bieden patiënten en bezoekers de mogelijkheid om een wens te delen. Karin (Wish 3) is initiatiefnemer van dit project en wil een podium bieden voor mensen met (arbeids)beperking en hun talent, verbinding maken tussen mensen en geluk creëren door het vervullen van wensen. Periodiek worden door Ziekenhuis Amstelland en WISH3 wensen vervuld. Je kan een wenskaart invullen bij de wensbank of digitaal een wens insturen.

Geestelijke verzorgers

Als u in het ziekenhuis moet verblijven, kan dit vervelend zijn. Het roept misschien vragen, zorgen en emoties bij u op.

Tot het team van zorgverleners dat u in het ziekenhuis bijstaat, behoren ook de geestelijke verzorgers. Zij bieden een luisterend oor en kunnen u begeleiden bij uw ziekenhuisopname.

Het team geestelijke verzorging is iedere werkdag in het ziekenhuis aanwezig. Zij zijn er voor iedere patiënt, ongeacht welke levensovertuiging u heeft. De geestelijke verzorging is er voor u als patiënt, maar ook voor uw familie en naasten. U kunt in contact komen met de geestelijke verzorging via de verpleging.

Stiltecentrum/gebedsruimte

In het hart van het ziekenhuis vindt u de Tuinkamer, een stiltekamer met patiotuin.

De Tuinkamer is ontworpen door kunstenaar Irene Fortuyn. De Tuinkamer is er voor patiënten en hun naasten, maar ook voor medewerkers. Als je even een plek zoekt om rustig te zitten, je te bezinnen of te bidden.

Parkeren

Patiënten en bezoekers kunnen parkeren op de parkeerterreinen P1 en P2. De route wordt duidelijk aangegeven met borden. De ingang van de parkeerterreinen is aan de Laan van de Helende Meesters, nabij de hoofdingang. Op het bord kunt u de beschikbaarheid van parkeerplaatsen op P1 en P2 zien (VOL/VRIJ). Let op het betreft betaald parkeren en u kunt alleen betalen met uw pinpas.

Parkeren mindervaliden

Mindervaliden kunnen parkeren op een van de mindervaliden plekken die zowel beschikbaar zijn dichtbij de hoofdingang en bij de spoedeisende hulp.

Rolstoelen

Mensen die slecht ter been zijn of ondersteuning nodig hebben, kunnen gebruikmaken van rolstoelen. Deze staan in de centrale hal en zijn vrij te pakken (muntslotvrij).

Taxi

Taxi’s brengen u tot aan de hoofdingang. Voor de terugrit staan er geregeld taxi’s klaar op de speciale taxi standplaats. Indien er geen taxi’s beschikbaar zijn, kunt u bij de receptie een taxi bellen.

Gevonden voorwerpen

Bent u iets kwijt? Neem dan allereerst contact op met de afdeling waar u bent geweest. Indien het daar niet gevonden is, of het is al een tijdje geleden dat u iets verloren bent, neem contact op met de receptie. Heeft u iets gevonden? Breng het alstublieft naar de receptie, bedankt!

WiFi in het ziekenhuis

In vrijwel alle ruimten van het ziekenhuis kunt u gebruikmaken van ons gratis WiFi netwerk. Selecteer het netwerk “zha-gasten” en alles wijst zich vanzelf.