Het patiëntenportaal MijnZHA is een veilige, digitale omgeving waarmee u vanuit huis een deel van uw medische dossier kunt inzien.

Maar u kunt er ook:

  • uitslagen van onderzoeken zien;
  • een overzicht van uw afspraken in het ziekenhuis vinden en een afspraak annuleren;
  • berichten sturen naar uw zorgverlener;
  • eenvoudig een herhaalrecept aanvragen.

Als u patiënt bent bij Ziekenhuis Amstelland, dan kunt u zich op twee manieren aanmelden voor MijnZHA: met DigiD of met een activatiecode. DigiD maakt het mogelijk om alles veilig online te regelen met een zelfgekozen pincode. Naast DigiD is het ook mogelijk om in te loggen met een gebruikersnaam en wachtwoord. Dat doen we omdat niet iedereen DigiD kan of wil gebruiken.

Aanmelden/inloggen met DigiD
Ga naar mijnzha.ziekenhuisamstelland.nl en klik op ‘inloggen / aanmelden DigiD’. Na het aanmelden logt u op dezelfde manier in. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt u deze aanvragen via www.digid.nl. DigiD is een service van de overheid. In veel bibliotheken vindt u een Informatiepunt Digitale Overheid. Hier kunt u hulp krijgen bij het aanvragen van een DigiD.

DigiD app

Als u met DigiD inlogt, heeft u de DigiD app nodig om in te loggen in uw MijnZHA. Heeft u de DigiD app nog niet op uw telefoon of tablet? Download deze dan eerst. De DigiD app kunt u gratis downloaden via de App Store (iPhone of iPad) en Google Play (andere apparaten). Meer informatie over inloggen met de DigiD app vindt u op de website van DigiD.

Eenmalige ID-check

Uw gegevens over uw gezondheid zijn privacygevoelig. Daarom is een eenmalige controle (ID-check) van uw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart nodig. Met de DigiD app scant u uw rijbewijs, identiteitskaart of paspoort. Ga hiervoor naar het Menu in de DigiD app.

Aanmelden met een activatiecode
De activatiecode kunt u aanvragen via ons Klant Contact Center via 020 755 6457 of stuur een e-mail naar [email protected]. Met de activatiecode kunt u een eigen inlog kunt maken. Deze code is 14 dagen geldig. Als de activatiecode niet meer geldig is, vraagt u een nieuwe aan. Let op: als u MijnZHA wilt gebruiken via een activatiecode, dan heeft u een Nederlands mobiel telefoonnummer (06-nummer) nodig.

MyChart app
U kunt ook inloggen via de app MyChart. Deze downloadt u gratis via de App Store en Google Play.

Heeft u al een actief MijnZHA-account? Dan kunt u meteen inloggen in de app met uw DigiD of gebruikersnaam en wachtwoord.

Heeft u nog geen MijnZHA-account? Klik in de app op de knop ‘Inloggen/aanmelden DigiD’ en volg de instructies. Kunt of wilt u geen DigiD gebruiken? Vraag dan een activatiecode aan via 020 – 755 6457 of [email protected].

De voordelen van de app

  • Informatie snel bij de hand, waar en wanneer u wilt
  • Afspraken toevoegen aan uw agenda
  • Meldingen vanuit de app ontvangen (pushmeldingen)
  • Uw patiëntenpas digitaal
  • Makkelijk inloggen met DigiD app
  • Eenvoudig te koppelen aan Apple Watch
Toelichting MijnZHA

Via het menu linksboven in MijnZHA vindt u alle onderdelen van uw dossier. De belangrijkste onderdelen van het menu leggen we hieronder uit.

Berichten
Hier staan berichten van uw zorgverleners, of automatische berichten over uw MijnZHA. Ook kunt een bericht sturen naar uw zorgverleners, of een vraag stellen over MijnZHA.

  • Berichten: hier vindt u een overzicht van al uw berichten.
  • Opgeslagen berichten: hier vindt u berichten die u heeft opgeslagen (klik op de ster bij een bericht om dit op te slaan).
  • Afspraken: hier staan digitale afspraakbrieven en afspraken die u heeft aangevraagd via MijnZHA. Een afspraak aanvragen via MijnZHA is nog niet voor alle patiënten mogelijk.
  • Automatische berichten: hier vindt u berichten die automatisch naar u zijn gestuurd. Dit zijn berichten over uw MijnZHA account.
  • Prullenbak: hier vindt u berichten die u heeft verwijderd.

Een bericht verzenden
Hier kunt u een vraag stellen aan een polikliniek of afdeling, herhaalrecepten aanvragen, afspraken inplannen of een algemene vraag over MijnZHA stellen. In uw bericht kunt u een bijlage toevoegen. Klik op het paperclip-symbool linksonder in uw bericht en kies een bestand om toe te voegen. U ontvangt binnen 5 dagen een reactie op uw bericht.
Let op: voor een dringende vraag belt u naar de polikliniek waar u onder behandeling bent. Of bel 112 als u meteen medische hulp nodig heeft.

Brieven
Hier vindt u verschillende brieven over uw medische situatie. Bijvoorbeeld brieven die u van ons ontvangt. Maar ook brieven die vanuit Ziekenhuis Amstelland zijn gestuurd naar uw huisarts of een andere zorgverlener.

Afspraken en Bezoeken
Bij ‘Afspraken en Bezoeken’ vindt u een overzicht van uw afspraken en bezoeken. U kunt afspraken afzeggen of een nieuwe afspraak aanvragen.

  • Aankomende bezoeken: hier vindt u uw geplande afspraken. U kunt hier uw afspraak voorbereiden door uw gegevens te controleren en een aantal (medische) vragen te beantwoorden. Uw zorgverlener heeft dan uw meest recente gegevens. Zo blijft er meer tijd over voor uw gesprek met de zorgverlener. Een week voor uw afspraak sturen wij u een e-mail met de vraag om in MijnZHA uw gegevens te controleren en een paar vragen te beantwoorden.
  • Bezoeken uit het verleden: hier vindt u uw eerdere afspraken.
  • Een afspraak maken: op sommige poliklinieken kunt u als patiënt zelf een afspraak aanvragen.

Uitslagen
Hier vindt u de uitslagen van onderzoeken die u heeft gehad. Bijvoorbeeld bloedonderzoek, urineonderzoek, weefselonderzoek of onderzoek in het maagdarmkanaal. Van beeldvormend onderzoek (zoals een echo of MRI) vindt u hier alleen de verslagen, geen foto’s of filmpjes. Let op: soms staan hier uitslagen die de zorgverlener nog niet met u heeft besproken. Denk daarom goed na of u de uitslagen al wilt bekijken. U kunt uitslagen verbergen. Uw zorgverlener vertelt u tijdens uw volgende afspraak wat uw uitslag betekent.

Medicijnen
Hier staat een lijst van medicijnen die u op dit moment gebruikt en die bij ons bekend zijn. Klopt de lijst niet? U kunt hier medicijnen toevoegen of verwijderen. Via de knop ‘Herhaalrecepten aanvragen’ kunt u herhaalrecepten aanvragen, als u met uw zorgverlener heeft afgesproken dat u via Mijn Dossier herhaalrecepten kunt aanvragen.

Gezondheidssamenvatting
Hier vindt u een overzicht van de gezondheidsproblemen die bij ons bekend zijn. Ook staan hier de medicijnen die u op dit moment gebruikt.

  • Actuele gezondheidsproblemen: dit is een overzicht van de gezondheidsproblemen die bij ons bekend zijn. Heeft u gezondheidsproblemen die op dit overzicht ontbreken of zijn gezondheidsproblemen niet meer van toepassing? Dan kunt u deze hier toevoegen of verwijderen.
  • Medicijnen: hier staat een lijst van medicijnen die u op dit moment gebruikt en die bij ons bekend zijn. Klopt de lijst niet? Dan kunt u medicijnen toevoegen of verwijderen.
  • Allergieën: hier staat een lijst van allergieën die bij ons bekend zijn. Klopt de lijst niet? Dan kunt u allergieën toevoegen of verwijderen.
  • Medische voorgeschiedenis: hier vindt u een overzicht van uw medische voorgeschiedenis die bij ons bekend is.
  • Vaccinaties: hier staat een overzicht van vaccinaties die u in ons ziekenhuis heeft gehad en die bij ons bekend zijn.

Vragenlijsten
Hier vindt u een overzicht van de vragenlijsten die u kunt invullen. Als u deze vragenlijsten invult, komt u goed voorbereid naar uw afspraak.

  • Toegewezen vragenlijsten: hier staan vragenlijsten voor uw aankomende afspraken. Door op de vragenlijst te klikken kunt u de vragenlijst invullen.
  • Recente vragenlijstantwoorden: hier staan vragenlijsten die u eerder heeft ingevuld.
  • Optionele vragenlijsten: hier staan vragenlijsten die u kunt invullen. U kunt deze invullen en aanpassen wanneer u dat wilt.
  • Zelf metingen invoeren: hier kunt u zelf metingen invullen als uw behandelaar hierom gevraagd heeft. Het is bijvoorbeeld mogelijk om hier uw bloeddruk, pols, gewicht en temperatuur in te vullen.

Mijn dossier downloaden
U kunt hier gegevens uit uw medische dossier downloaden. Denk aan uw allergieën, huidige medicijnen, gezondheidsproblemen, uitslagen en vaccinaties. U kunt deze download uitprinten en meenemen naar andere zorgverleners. Als u een bezoeksamenvatting downloadt, komt deze onder ‘Aangevraagde documenten’ te staan.

Verzekering
Hier kunt u uw verzekeringsinformatie bekijken die bij ons bekend is.

Mijn Dossier delen
U kunt op meerdere manieren de medische gegevens uit uw patiëntendossier delen met anderen.

  • Delen met anderenhier kunt u de toegang tot uw dossier door andere personen (‘gemachtigden’) beheren. Ook kunt u hier uw patiëntendossier downloaden.
  • Delen met andere zorgverleners: hier kunt u eenmalig toegang geven tot uw Mijn Dossier, bijvoorbeeld aan uw huisarts of fysiotherapeut. Ook kunt u hier toestemming geven voor het delen van uw medisch dossier met zorgverleners in andere ziekenhuizen.
  • Gekoppelde apparaten: hier kunt u controleren via welke apparaten en apps u uw Mijn Dossier kunt bekijken.


Naslag
Als u meedoet aan wetenschappelijk onderzoek, dan vindt u hier uw deelname(s).

Accountinstellingen
Bij ‘Accountinstellingen’ kunt u uw gegevens en meldingen aanpassen.

  • Persoonlijke informatie: hier staan uw gegevens zoals deze bij ons bekend zijn, zoals uw adresgegevens, telefoonnummer(s) en mailadres. Ook kunt u hier een contactpersoon of meerdere contactpersonen toevoegen voor noodgevallen.
  • Wachtwoord wijzigen: hier kunt u zelf uw wachtwoord wijzigen. Ook kunt u hier uw beveiligingsvraag/-antwoord aanpassen.
  • Personaliseren: hier kunt u zien wie uw dossier kan bekijken. U kunt hier ook toestemming geven of intrekken voor iemand anders om uw dossier in te zien. Via Bewerken kunt u ook een kleur instellen voor uw MijnZHA of voor dossiers waartoe u toegang hebt.
  • Uw snelkoppelingen wijzigen: hier kunt u instellen welke snelkoppelingen u in de menubalk bovenaan de pagina ziet bij het bekijken van uw dossier.
  • Instellen meldingen: hier kunt u instellen welke meldingen u wilt ontvangen per e-mail en/of sms.
Afspraak bekijken, verplaatsen of maken
  • Staat uw vraag er niet tussen? Bel dan naar telefoonnummer 020 – 755 6457 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).

    Kan ik via MijnZHA mijn afspraak afzeggen?

    U kunt via MijnZHA tot maximaal 7 dagen van tevoren uw afspraak afzeggen. Als u een afspraak wil afzeggen die over minder dan 7 dagen gepland is, dan kan dat alleen door te bellen naar de polikliniek waar u de afspraak heeft. Let op: voor sommige afspraken zijn lange wachttijden. Als u de afspraak nu afzegt, kan het zijn dat u lang moet wachten tot u volgende afspraak.

    Kan ik via MijnZHA een afspraak maken?

    U kunt via MijnZHA op sommige poliklinieken online een afspraak maken. Dit is nu nog niet op alle afdelingen mogelijk. U kunt wel altijd een afspraak  met uw behandelaar of arts aanvragen. U kunt alleen een afspraak aanvragen bij de polikliniek waar u al onder behandeling bent. Uw aanvraag komt terecht bij een medewerker van de polikliniek. Deze medewerker bevestigt de afspraak met u. Wij houden zoveel mogelijk rekening met uw voorkeur voor dag en/of tijd.

    Hoe weet ik wanneer mijn afspraak is?

    Je krijgt een afspraakbrief van ons met de datum, tijd en locatie. Deze brief krijgt u per post óf digitaal.

    Wanneer ontvang ik een digitale afspraakbrief?

    U ontvangt de brief alleen digitaal als u een MijnZHA account heeft en als uw e-mailadres bij ons bekend is. U ontvangt een e-mail als uw digitale afspraakbrief voor u klaar staat in MijnZHA. Als u de MyChart  app heeft ontvangt u ook een pushmelding (als u deze melding niet heeft uitgezet).

    Het kan zijn dat u wél een MijnZHA account heeft, maar de afspraakbrief toch thuisgestuurd krijgt. Dit komt omdat uw polikliniek nog niet overgestapt is op het digitaal versturen van de brieven.

    Ik krijg voor de ene afdeling een papieren brief krijg en voor de andere afdeling een digitale brief. Kan dat?

    Helaas wel. Nog niet alle poliklinieken van Ziekenhuis Amstelland werken met de digitale afsprakenbrief. We werken er hard aan om dit voor alle afdelingen mogelijk te maken.

    Hoe controleer ik mijn e-mailadres?

    Ga naar ‘mijnzha.ziekenhuisamstelland.nl ’ of de MyChart app en log in met uw account. Als u bent ingelogd, klik op ‘menu’ en vervolgens onderin het menu op ‘accountinstellingen’. Onder ‘persoonlijke informatie’ vindt u het e-mailadres dat bij ons bekend is. Klopt het e-mailadres? Dan hoeft u niets te doen. Klopt uw e-mailadres niet? Dan kunt u het e-mailadres aanpassen.

    Ik heb hulp nodig, wie kan mij helpen?

    Voor hulp bij het inloggen in MijnZHA of het vinden van uw digitale afspraakbrief kunt u bellen naar 020 – 755 6457 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur) of mail naar [email protected].

Bericht sturen naar een zorgverlener

Berichten tussen patiënt en zorgverlener(s) zijn vaak privacygevoelig. Een gewone e-mail is niet geschikt voor dit soort gevoelige informatie. Daarom kunt u veilig berichten sturen via MijnZHA. Ga naar ‘Berichten’ en kies voor de optie ‘Bericht aan polikliniek of afdeling’.

Heeft u een dringende vraag? Bel dan direct naar de polikliniek. Bel in geval van nood altijd 112.

Hoe kan ik een algemene of technische vraag over MijnZHA stellen?

Voor algemene of technische vragen over MijnZHA stuurt u een vraag naar het Digipunt. Dat kan via ‘Berichten’ in MijnZHA. Kies voor de optie ‘Bericht over Mijn Dossier’. Ook kunt u bellen naar 020 – 755 6457 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur) of een e-mail sturen naar [email protected]

Waarom heb ik niet de mogelijkheid om een vraag te stellen aan een zorgverlener of afdeling via MijnZHA?

Via MijnZHA kunt u alleen een vraag stellen aan een zorgverlener of afdeling als u in het afgelopen jaar een afspraak heeft gehad of wanneer u binnen 1 jaar een afspraak heeft.

    Kunt u uw vraag niet via MijnZHA stellen? Bel dan naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

    Wie beantwoordt mijn vraag?

    Als u een vraag stelt via MijnZHA, dan wordt deze eerst gelezen door de polikliniekmedewerker van het behandelteam. Deze medewerker beantwoordt uw vraag zelf, of stuurt deze door naar een verpleegkundige of arts.

    Wanneer krijg ik antwoord op mijn bericht in MijnZHA?

    Wij doen ons best om binnen vijf dagen op uw bericht te reageren. Heeft u na vijf dagen nog geen reactie ontvangen? Belt u dan alstublieft naar de polikliniek waar u onder behandeling bent.

    Hoe weet ik dat ik een nieuw bericht heb ontvangen in MijnZHA?

    U ontvangt een melding via e-mail als er een nieuw bericht voor u klaarstaat in MijnZHA. Een nieuw bericht vindt u op de startpagina van MijnZHA of onder ‘Berichten’ in het menu. Dit kan bijvoorbeeld gaan om een bericht van uw zorgverlener, een uitslag van een onderzoek of een digitale afsprakenbrief. U ontvangt de melding op het e-mailadres dat bij ons bekend is. Gebruikt u (ook) de app MyChart? Dan krijgt u een melding (pushbericht) op uw telefoon, als u de meldingen niet heeft uitgezet via ‘Instellen meldingen’ onder ‘Accountinstellingen’ in MijnZHA.

    Ik ontvang geen e-mailmeldingen over MijnZHA. Wat moet ik doen?

    U kunt controleren of uw e-mailadres goed is ingevuld in MijnZHA. Ga via het menu naar ‘Accountinstellingen’ en klik op ‘Instellen meldingen’. Controleer bij de contactinformatie onderaan op de pagina of uw e-mailadres klopt. U kunt het adres op deze pagina ook aanpassen.

    Ontvangt u hierna nog steeds geen e-mails? Bel dan naar 020 – 755 6457 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).

    Ik wil geen e-mails ontvangen als er een nieuwe uitslag is. Wat moet ik doen?

    U kunt zelf kiezen voor welke nieuwe informatie u een e-mail wilt ontvangen. U kunt dit aangeven in MijnZHA onder het tabblad ‘Accountinstellingen’ bij ‘Instellen meldingen’.

    Hoe veilig is MijnZHA?

    Ziekenhuis Amstelland neemt het veilig houden van uw medische informatie zeer serieus. Medische informatie is alleen mogelijk via de beveiligde toegangscodes, een persoonlijke gebruikersnaam en een wachtwoord. Uw wachtwoord is niet zichtbaar voor medewerkers van Ziekenhuis Amstelland. MijnZHA gebruikt de meest recente technologie om uw gebruik van MijnZHA automatisch te versleutelen. Berichten die u stuurt en ontvangt via MijnZHA, zijn daarmee goed beveiligd. Berichten via e-mail delen met uw zorgverlener is niet goed beveiligd.

    Wat is het privacybeleid van MijnZHA?

    MijnZHA voldoet aan de wet- en regelgeving voor uw privacy. Informatie wordt nooit afgestaan of gedeeld met derden.

    Uitslagen inzien

    Van de meeste onderzoeken kunt u de uitslag vinden in MijnZHA. De meeste uitslagen zijn zichtbaar in MijnZHA binnen 24 uur nadat een uitslag bekend is. De uitslagen van pathologie, radiologie en SOA zijn meestal later bekend dan labuitslagen.

    Om technische redenen kunt u de volgende uitslagen (nog) niet zien via MijnZHA:

    • een aantal uitslagen van het bloedtransfusielab
    • een aantal uitslagen van speciële hematologie
    • een aantal uitslagen van microbiologie
    • een aantal uitslagen van het mobiliteitslaboratorium
    • hartfunctie-onderzoeksresultaten
    • klinische neurofysiologie (KNF)-onderzoeksresultaten
    • longfunctie-onderzoeksresultaten
    • metabole labresultaten
    • KNO-onderzoek
    • oogheelkundig onderzoek

      HLA-typeringen en resultaten van genetisch onderzoek zijn nooit zichtbaar in MijnZHA.

      Kan ik een uitslag eerder zien dan mijn zorgverlener?

      Ja, het is mogelijk dat u een uitslag eerder ziet dan uw zorgverlener. Uitslagen zijn soms moeilijk te begrijpen en kunnen in delen binnenkomen. Verbind daarom géén conclusies aan de resultaten. Bij de volgende afspraak legt uw zorgverlener uit wat de uitslagen betekenen. Uw zorgverlener heeft namelijk alle uitslagen nodig om een volledig beeld van uw gezondheidssituatie te krijgen.

      U kunt ervoor kiezen om uw uitslagen niet te zien via MijnZHA. In het antwoord op de volgende vraag ziet u hoe u dit kunt doen.

      Wat moet ik doen als ik een uitslag niet wil zien?

      U kunt zelf kiezen of u uw uitslagen wilt zien of niet. Als u de uitslagen nog niet wilt zien, kunt u dit doen in MijnZHA. Ga in het menu naar het onderdeel ‘Vragenlijsten’ onder ‘Mijn Dossier’. Klik op ‘Uitslagen tonen of verbergen’. Kies voor ‘Uitslagen verbergen’ en klik op ‘Doorgaan’ en daarna op ‘Verzenden’. Op elk moment kunt u de uitslagen hier ook weer zichtbaar maken.

      Ik wil geen e-mail ontvangen als er een nieuwe uitslag is. Wat moet ik doen?

      U kunt zelf kiezen voor welke nieuwe informatie u een e-mail wilt ontvangen. U kunt dit aangeven in MijnZHA onder het tabblad ‘Accountinstellingen’ bij ‘Instellen meldingen’.

      Ik heb een vraag over mijn uitslag. Wat moet ik doen?

      Uitslagen zijn soms moeilijk te begrijpen en kunnen in meerdere delen binnenkomen. Bij de volgende afspraak legt uw zorgverlener uit wat de uitslagen betekenen. De zorgverlener heeft namelijk alle uitslagen nodig om een volledig beeld van uw gezondheidssituatie te krijgen. U kunt ook wachten met het bekijken van de uitslagen tot uw volgende afspraak. Maakt u zich zorgen? Neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent. De poliklinieken zijn tijdens kantooruren telefonisch bereikbaar. U kunt ook een bericht sturen in MijnZHA via ‘Berichten’. Kies voor de optie ‘Bericht aan polikliniek of afdeling’. In het weekend worden berichten niet gelezen.

      Ik heb een uitslag gelezen in MijnZHA. Nu kan ik deze uitslag niet meer zien. Hoe kan dat?

      Het kan zijn dat u ervoor heeft gekozen om uw uitslagen niet te willen zien in MijnZHA. U kunt dit controleren in MijnZHA via het onderdeel ‘Vragenlijsten’. Het kan ook zijn dat uw zorgverlener de uitslag heeft weggehaald. Bespreek dit tijdens uw volgende afspraak.

      Ik begrijp de informatie in MijnZHA niet. Wat kan ik doen?

      Wanneer u informatie in MijnZHA niet begrijpt, stelt u uw vragen dan tijdens uw volgende afspraak. Kan uw vraag niet wachten, neemt u dan contact op met uw zorgverlener. U kunt dit doen door in MijnZHA een bericht te sturen via ‘Berichten’. Kies voor de optie ‘Bericht aan polikliniek of afdeling’. We doen ons best om uw bericht binnen 5 dagen te beantwoorden.

      Er staat een fout in MijnZHA. Wat moet ik doen?

      De informatie in MijnZHA komt rechtstreeks uit uw medisch dossier. De gegevens over ‘actuele gezondheidsproblemen’, ‘medicijnen’ en ‘allergieën’ kunt u zelf aanvullen in MijnZHA. Uw zorgverlener controleert deze aanvullingen bij een volgende afspraak. Daarna wordt de informatie pas toegevoegd aan uw medisch dossier. Als andere medische informatie volgens u niet klopt, dan kunt u dit vertellen tijdens uw volgende afspraak in het ziekenhuis. Of stuur een bericht via het kopje ‘Berichten’ in MijnZHA. Kies voor de optie ‘Bericht aan polikliniek of afdeling’.

      Hoe kan ik in MijnZHA persoonlijke gegevens veranderen?

      Via het menu ‘Accountinstellingen’ in MijnZHA kunt u persoonlijke gegevens veranderen. Via ‘Wachtwoord’ wijzigen kunt u uw wachtwoord of beveiligingsvraag veranderen. Via ‘Persoonlijke informatie’ kunt u bijvoorbeeld uw adres en e-mailadres veranderen.

      U kunt uw gebruikersnaam niet veranderen via MijnZHA. Daarvoor kunt u bellen naar 020 – 755 6457 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur).

      Kan ik gegevens uit MijnZHA downloaden en printen?

      U kunt sommige gegevens printen, zoals uw uitslagen en uw afsprakenoverzicht. U ziet dan rechts bovenin een afbeelding of icoon van een printer staan. Als u hierop klikt kunt u de informatie van die pagina printen. Ook kunt u uw bezoeksamenvattingen downloaden en printen. Uw bezoeksamenvattingen vindt u via ‘Afspraken en bezoeken’. Ga naar uw lijst met bezoeken uit het verleden. Ziet u geen afbeelding of icoon van een printer op de pagina? Dan kunt u die pagina printen door tegelijkertijd de toetsen Ctrl en P in te drukken op uw toetsenbord.

      Hoe kan ik via MijnZHA herhaalrecepten aanvragen?

      Als u met uw zorgverlener heeft afgesproken dat u via MijnZHA herhaalrecepten kunt aanvragen, vindt u deze in MijnZHA via ‘Medicijnen’. Klik op ‘Herhaalrecepten aanvragen’. Ziet u geen recepten? Vraag dit na bij uw zorgverlener van Ziekenhuis Amstelland of vraag een herhaalrecept aan uw huisarts.

      Ik ben ingelogd in MijnZHA, maar er staat geen informatie in. Hoe kan dat?

      Ziet u geen informatie staan in MijnZHA? Dan is er op dit moment nog geen informatie uit uw medische dossier beschikbaar in MijnZHA.

      Waarom kan ik maar een deel van mijn medisch dossier zien? En wat kan ik dan niet zien?

      Helaas staan niet alle uitslagen in MijnZHA. Onder andere de volgende uitslagen kunnen om technische redenen (nog) niet worden bekeken:

      • een aantal uitslagen van het bloedtransfusielab
      • een aantal uitslagen van speciële hematologie
      • een aantal uitslagen van Microbiologie
      • uitslagen van het genetisch lab
      • hartfunctie-onderzoeksresultaten
      • klinische neurofysiologie (KNF)-onderzoeksresultaten
      • longfunctie-onderzoeksresultaten
      • metabole labresultaten
      • KNO-onderzoeksresultaten

      Wat is het verschil tussen MijnZHA en het Landelijke Schakelpunt (LSP)?

      Het Landelijk Schakelpunt (LSP) is een systeem waarin gegevens worden uitgewisseld tussen zorgorganisaties. MijnZHA is het Elektronisch Patiënt Dossier van Ziekenhuis Amstelland. Alleen zorgverleners van Ziekenhuis Amstelland die rechtstreeks bij uw behandeling betrokken zijn, hebben recht om uw gegevens te zien. Zij kunnen dit inzien via MijnZHA.

      Mijn vraag over MijnZHA staat niet op de website, met wie kan ik contact opnemen?

      U kunt contact met ons opnemen via telefoonnummer 020 – 755 6457 (op werkdagen van 08.00 uur tot 16.30 uur) of e-mail: [email protected]. Zet in de e-mail uw patiëntnummer, geboortedatum en mobiel telefoonnummer.