16 februari 2024:
Vandaag wordt ziekenhuis Amstelland op social media genoemd. Wij hechten eraan het volgende te benadrukken:
‘Wij zijn een regionaal ziekenhuis in groot-Amsterdam. Iedereen is hier welkom, ongeacht geloof of nationaliteit. Iedereen kan hier werken en komt hier samen, als patiënt, bezoeker, vrijwilliger of medewerker. Wij zijn er nadrukkelijk voor iedereen. Dat is altijd zo geweest, dat zal altijd zo blijven.’

Raad van Bestuur Ziekenhuis Amstelland

Update 18 maart 2024:
In 1978 is ons ziekenhuis ontstaan uit een fusie tussen het Nicolaas Tulp Ziekenhuis in Amstelveen met de Centrale Israëlitische Ziekenverpleging (CIZ) uit Amsterdam. Sindsdien hebben wij ook een bijzondere rol voor de Joodse gemeenschap. Wij kunnen niet duidelijk genoeg zijn: iedereen is bij ons welkom, ongeacht gezindte, achtergrond of geaardheid: patiënt en bezoeker, vrijwilliger en medewerker. Wij zetten ons dag in dag uit in om onze patiënten de best mogelijke zorg te verlenen, dat is en blijft onze missie.

Wij zullen nooit een politiek standpunt innemen en wij zijn er nadrukkelijk voor iedereen, dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.