“Ik wens dat de kinderafdeling een voetbaltafel krijgt, zodat oudere kinderen wat leuks kunnen doen tijdens een opname”

Deze wens stopte Martine Groen, verpleegkundige van de kinderafdeling, in de wensbank van Ziekenhuis Amstelland. “Wat superfijn dat deze wens is vervuld”, zegt Martine. “Tijdens de opname in het ziekenhuis is het fijn en belangrijk dat de oudere kinderen ook een beetje plezier kunnen maken en afleiding hebben. Dat kan onder andere door deze fantastische opklapbare voetbaltafel. Daar wordt vast veel gebruik van gemaakt.”

Wensbank Ziekenhuis Amstelland
Sinds begin dit jaar siert de wensbank de hal van Ziekenhuis Amstelland. Dit kunstwerk is ontworpen door ontwerper Piet Cohen uit Amstelveen en gemaakt door de creatievelingen van Werk- en Dagcentrum Middelpolder van Stichting Ons Tweede Thuis. Patiënten, medewerkers en bezoekers kunnen wensen in de wensbank achterlaten of online een wens indienen. Periodiek worden door Ziekenhuis Amstelland en WISH3 de mooiste wensen vervuld.