Geboorteaangifte

Geboorteaangifte Burgerlijke stand
U moet uw kind binnen drie werkdagen na de geboorte aangeven bij de Burgerlijke Stand van de Gemeente Amstelveen. Aangifte van geboorte gebeurt door de vader of iemand die bij de geboorte aanwezig is geweest.

Voor aangifte neemt u mee:

  • een geldig legitimatiebewijs (paspoort of Europese identiteitskaart) van beide ouders;
  • trouwboekje (als ouders gehuwd zijn);
  • erkenningspapieren (als u niet getrouwd bent, maar u de baby wel erkent).

De aangever kan zich in het gemeentehuis melden bij de centrale informatiebalie.

Afdeling Burgerlijke stand
Laan Nieuwer Amstel 1
020 - 540 49 11

Openingstijden:

  • maandag, dinsdag, woensdag: 8.30 - 15.30 uur.
  • donderdag: 8.30 - 16.30 uur.
  • vrijdag: 8.30 - 12.30 uur.

In de zomer kunnen de openingstijden afwijken.

Geboorteaangifte doen bij de zorgverzekeraar
Uw baby is pas verzekerd als hij of zij door u is opgegeven bij uw zorgverzekeraar (uiterlijk binnen 60 dagen). Als ingangsdatum vermeldt u de geboortedatum van uw baby.

Meld uw baby zo snel mogelijk aan. U heeft hiervoor een uittreksel van het geboorteregister nodig. Dit krijgt u als de baby wordt aangegeven bij het gemeentehuis van Amstelveen.