Om een goede diagnose te stellen is onderzoek nodig. Het onderzoek bestaat uit:

Oorzaak

Recurrente vestibulopathie is een aandoening aan het evenwichtsapparaat. Tot op heden is de oorzaak echter niet bekend. Er zijn wel aanwijzingen dat een virusinfectie een rol speelt.

Behandeling

Tijdens een aanval kan het nodig zijn medicijnen tegen de misselijkheid en het braken te gebruiken. Tussen de aanvallen zijn meestal geen medicijnen nodig.

Verloop

Vaak verdwijnen de klachten spontaan. Slechts bij een klein aantal patiënten blijft de klachten aanhouden en kunnen uiteindelijk ook gehoorsymptomen optreden.

• Afspraak maken/wijzigen

Wanneer u door uw huisarts bent aangemeld via Zorgdomein, dan ontvangt u een brief van het ziekenhuis met een afspraak voor uw polikliniekbezoek. Wanneer deze datum/tijd niet schikt kunt u deze wijzigen via MijnZHA. Heeft u al een afspraak, maar bent u verhinderd, geef dit dan minimaal 24 uur van te voren door. Dit kan ook via MijnZHA.

Wijzigingen/annulering binnen 24 uur voor de afspraak dienen telefonisch doorgegeven worden.

Spreekuur Gezondheidscentrum Waterlinie in Uithoorn
    Wij houden op dinsdag en donderdag ook spreekuur in het
    gezondheidscentrum Waterlinie in Uithoorn. U kunt er terecht voor een eerste polikliniekbezoek en onderzoek. Voor een eventuele behandeling en opname bent u nog wel aangewezen op de locatie in Amstelveen. Kijk voor meer informatie op de pagina Gezondheidscentrum Waterlinie. U kunt uw voorkeur aangeven bij het maken/wijzigen van de afspraak.

• Contact afdeling Keel-, Neus- en Oorheelkunde (KNO)

U vindt de poli KNO via de hoofdingang van het ziekenhuis.  In de centrale hal aan de rechterkant.

Bereikbaar: Ma t/m vrij 8.00-16.30 uur

Telefoon: (020) 755 7029