Aandacht voor de impact van kanker

Aandacht voor de impact van kanker

Vandaag is Wereldkankerdag en Transportbedrijf Johan van Dijk B.V. uit Aalsmeer trakteert Ziekenhuis Amstelland dan ook traditiegetrouw op 250 Müller’s Multi Moorkoppen. Deze jaarlijkse actie wordt georganiseerd door de Aalsmeerse banketbakkerij Müller onder de naam ‘Müller’s Multi Moorkop’. De opbrengst van deze actie gaat naar Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa). De moorkoppen werden dit jaar verdeeld over verschillende poliklinieken, behandelcentrum en zorgafdelingen. En dat leverde veel blije gezichten op van onze collega's. Op de foto het oncologisch team met midden voor Sven Müller (links) en Jean Paul Tates die samen met zijn broer Richard het bedrijf Johan van Dijk leidt. 

Ieder jaar wordt op 4 februari wereldwijd stilgestaan bij de impact van kanker. Deze dag is officieel gemarkeerd om het bewustzijn rondom kanker te vergroten en om preventie, detectie en behandelingen aan te moedigen, maar ook om het belang van een goede kwaliteit van leven voor mensen met kanker - én voor hun naasten of nabestaanden - te onderstrepen. In Nederland spannen vele organisaties zich in om mensen met kanker en hun naasten de zorg, begeleiding en ondersteuning te bieden waaraan zij behoefte hebben. Rond Wereldkankerdag brengen zij dit aanbod gezamenlijk onder de aandacht. Zie ook website Wereldkankerdag 4 februari.